Linksys WRT300N

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Linksys WRT300N op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

hoogie35 29-12-2008
Geschreven voor: Linksys WRT300N

De router heb ik bijna een jaar, hij werkt op zich goed, echter: Mijn camera (wvc54gc)kan ik er niet meer aan hangen, wil hem gewoon draadloos niet zien, wel via kabel. Heb een uur met Linksys gebeld (overigens hulde aan deze gasten, geduldig, goede communicatie) maar de camera krijg ik niet draadloos. Ook de network storage link (nslu2) wil hij bij de installatie niet zien, gelukkig kan ik deze wel gebruiken omdat hij de harde schijven wel door geeft. via 192.168.1.77 kom ik in het menu, maar daar geeft hij foutmeldingen als ik iets op wil slaan, dit heeft weer te maken met die installatie. Verder heb ik nog een printserver (wps54g), maar die heb ik nog niet kunnen testen op deze router.
Al met al vind ik dit dusdanig teleurstellend dat ik anderen zou adviseren: koop een andere, ik ga denk ik zelf ook een andere aanschaffen. Aan de beveiliging ligt het niet, die is gewoon super wat je van Sisco mag verwachten.
Ook grote bestanden over het netwerk wil nog wel eens haperen en de laptop verliest nog wel eens de verbinding.

AH

wrt300n 01-05-2007
Geschreven voor: Linksys WRT300N

Deze router aangeschaft omdat ik met de sitecom router WL 176 niet voldoende bereik in mijn huis had. De installatie van de linksys router is simpel, via de cd rom wordt exact weergegeven welke stappen gevolgd dienen te worden. Na installatie heb ik nu wel voldoende bereik in huis zodat mijn laptop overal verbinding kan maken. De snelheid is geweldig (via het UPC netwerk). Van mij niets anders dan lof voor de werking van deze breedband router.

MartijnC 20-04-2007
Geschreven voor: Linksys WRT300N

Geweldige router. Net gekocht en binnen 5 minuten aan de praat (incl. beveiliging!!)!! Zelfs in mijn huis met 3 verdiepingen overal goed bereik..

Arieva 15-04-2007
Geschreven voor: Linksys WRT300N

Heb de WRT300N icm de WMP300N een paar dagen in bezit. Eerste ervaring was direct dat de verbinding met de router om de minuut wegviel, daarnaast bleek de PC ook nog eens regelmatig vast te lopen. Dit alles na installatie van de bijgeveverde Linksys software.

Uiteindelijk ontdekt dat dit blijkbaar een veel voorkomend probleem is, via forums.

Wat bij mij lijkt te helpen is het installeren van de nieuwste driver voor de WMP300N en het deinstalleren van de Linksys software. De wifi verbinding regel ik dan dus via de in Windows XP meegeleverde tool.

RBD 13-04-2007

Wat een drama!

Ondanks een goed bereik valt m'n draadloze internetverbinding meerdere keren per dag uit. Ik moet de router dan even uit- en aanzetten om weer te kunnen internetten. Maar met gebruik van utp-kabel blijft de verbinding wél goed.

Mijn draadloze netwerkprinter deed het pas na firmware-upgrade van de router. Eerder kreeg ie geen contact!. Maar de instabiele internetconnectie blijft ook na firmware-upgrade rampzalig.
Configuratie: casema-kabelmodem, deze router(versie2), notebook met n-wireless-kaart, netwerkprinter met draadloze linksys-bridge, wep-64bit beveiliging. Router staat op 11g (ook geprobeerd op N enz.).

Ik koop een andere router, want deze ben ik echt spuugzat.

bm 21-02-2007
Geschreven voor: Linksys WRT300N

Fraai design, zeer goed bereik (over 3 verdiepingen, router staat op de 2e) en is handig te installeren. Ook firmware upgrades installeren is kinderlijk eenvoudig.

Enige nadeel, zender kan niet afzonderlijk uitgeschakelt worden (dus vandaar maar een 9 voor de mogelijkheden). Tot op heden zeer tevereden (aanrader).

* Heeft naast wireless ook nog 4 aanslutingen voor wired connecties (gebruik ik bv de vaste PC op de studeerkamer).

kiwi2b 21-02-2007
Geschreven voor: Linksys WRT300N

Heb hem gekocht vanwege grote bereik, dit gaat erg goed. We hadden heel veel problemen om het wireless gedeelte werkend te krijgen. Na twee sessies van twee uur met de helpdesc nog steeds niet werkend. Steeds omgeruild voor een andere. Nu blijkt dat de firmware niet helemaal goed was. Heb gemerkt dat ze dit week-end iets veranderd hebben aan de firmware. Nu loop hij als een zonnetje. Degene die ik heb is de WRT300n-UK. Dus misschien ligt het probleem in het UK gedeelte.
Ik woon in New Zealand dus daarom de UK versie.

TT 19-02-2007
Geschreven voor: Linksys WRT300N

Na overgegaan te zijn op Scarlet one eerst een tijdlang een Belkin wireless G gebruikt wat een compleet rampen apparaat bleek te zijn. Slechte verbinding met een bereik van niks en ook steeds wegvallen van de verbinding. Vandaag de Linksys wireless N gekocht met de afspraak dat ik deze een wk mag testen. Is echt een verademing ! Goed bereik en na een paar uur testen nog geen enkele keer weggevallen. Daar heb je uiteindelijk draadloos internet voor.

Installatie was kinderlijk eenvoudig, bleek i.c.m. Scarlet ADSL 2 minuten werk. Na aansluiten direct internet om daarna alleen nog even de WEP beveiliging in te stellen om te voorkomen dat de buren er ook lol van hebben :-)

Kost wat maar dan heb je ook wat.....

Wellicht is de nw N router van Belkin ook goed maar dat merk komt er bij mij niet meer in.

Linksys4Life 17-02-2007

Ik heb vandaag de Linksys WRT300N v2.0 gekocht
De Linksys WRT300N v2.0 had een firmare v2.00.08 en werd eerst geupgrade naar v2.00.14 en daarna naar v2.00.17.

Ik gebruik op mijn Acer TravelMate 803Lci notebook de Linksys WPC300N Wireless-N Notebook Adapter.
Hier werd ook de nieuwste driver voor geinstalleerd. (versie: WPC300N_EU_dr6.0.2.9)

Aangezien ik op de 2 werkstations van de kinderen nog gebruik maak van WUSB54GP v4.0 adapters, moest de optie Radio Band van de Basic Wireless settings op standard - 20Mhz channel gezet worden ipv 40MHz.

Standard - 20 MHz gebruik je als je wireless-N en -G adapters door elkaar gebruikt. De optie wide - 40 MHz gebruik je als je alleen wireless-N adapters gebruikt.

Daarnaast is gekozen om de WLAN adapters via de Windows Zero Configuration (WZC) te configureren ipv de Linksys Wireless Network Monitor. Dit geeft minder draadloze verbindingsproblemen.

Ik ben zeer tevreden over deze nieuwe draadloze router van Linksys. Ga binnenkort ook de WUSB54GP adapters vervangen door de WMP300N Wireless-N PCI Adapters. Ben dan helemaal Wireless-N!

Ik ben begonnen met een WRT54G draadloze Router, toen de WRT54GX en dan nu de WRT300N.

Mijn wannahave is de WRT330N Wireless-N Gigabit Gaming Router, helaas alleen nog in de USA te koop!

Linksys blijft voor mij nummer 1...!

M.O. 16-01-2007
Geschreven voor: Linksys WRT300N

Vanwege het slechte bereik van mijn wireless sweex adsl annex-a router de wrt300N aangeschaft. De wrt300N aangesloten op de sweex router. Mijn laptop herkende meteen de nieuwe router en heb ook meteen verbinding (802.11g) met internet. Beveiling ingestelt en klaar.
De signaalkwaliteit van de wireless verbinding is nu zeker verdubbelt. Ik ondervind geen problemen en vind het een perfecte router. Firmware 2.00.17

Jules2006 10-10-2006

Probleem router. Niet in één keer te configureren voor @home internet. Volgens
de Linksys-helpdeskmedewerker nodig om eerst een firmwareupdate te doen. In de
rest van de reviews lijkt iedereen tevereden, dus het kan om een enkel
maandagmorgen apparaat gaan, echter werk ik beroepsmatig met deze draadloze
routers en Linksys heeft me de laatste tijd nogal in de steek gelaten.

Martin18 18-09-2006

Erg mooi product. Gekocht in combinatie met WPC300N PCMIA adapter. Router staat
op zolder en laptop beneden. Snelheid ca. 160 - 216 Mbps. Eenmaal geïnstalleerd
werkt het fantastisch. Vooral het ophalen van files van mijn desktop naar m'n
laptop gaat lekker vlot en Internet 'lijkt' iets sneller, maar dat kan ik niet
aantonen.
Het installeren ging niet zonder problemen: omdat ik een wat ouder Alcatel
Speedtouch modem had (KPN Mxstream) zag de setup CD niet dat mijn LAN nog op
vast IP adres stond. Een leek strand dus na een paar minuten. Niet zo heel erg
handig. Overigens moest ik dat oude modem nog even hacken om 'm benaderbaar te
maken voor de WRT300N
Op je laptop loop te er tegenaan dat je moet switchen tussen Windows Wireless
XP configuration en het Linksys besturingsprogramma. Het standaard Windows
programma zet de modem standaard op 54 Mbps i.p.v. 300 Mbps. Als je altijd de
Linksys PCMIA adapter gebruikt is het niet lastig, maar op m'n werk moet ik
weer terug naar de ingebouwde 11.g standaard van de laptop.
Allemaal erg overkomelijk voor een licht gevorderde gebruiker.

Herman9 22-08-2006
Geschreven voor: Linksys WRT300N

Een weekje in bezit. Installatie via de browswr gaat uitstekend, via de cd
installeren geeft misleidingen.
Bereik uitstekend.
Werkt prima samen met b/g standaard tot 11/54 mbps
prima tevreden.

networknerd 08-08-2006
Geschreven voor: Linksys WRT300N

Ik heb deze linksys gekocht vanwege de sterke eigenschappen tav het bereik en
dito snelheid. Na diverse tests binnen en buiten door zowel houten als betonnen
vloeren/wanden, en over meerdere verdiepingen (bedrijfsgebouw) is het resultaat
bemoedigend, het bereik is duidelijk beter dan de voorgaande standaards, ook de
srx boosters etc. De snelheid gaat wel iets omlaag natuurlijk bij grotere
afstanden maar blijft toch met waarden boven de 100Mb (LAN snelheid) zeer
acceptabel.

Je kunt de linksys ook als gewoon accesspoint gebruiken binnen je LAN, evenals
schakel tussen je internet modem en je LAN.

Toch weer jammer dat ze bij de installatie je niet verplichten encryptie aan te
zetten en de broadcasting van de SSID uit te zetten, maar goed.. Dus uit de
doos, aanzetten, cd erin starten, ipnummer geven, dhcp instellen, mac filter en
encryptie, en vergeet niet een sterk wachtwoord (minimaal 16 karakters) te
gebruiken, en je kunt aan de slag.

Ik gebuik hem als accesspoint maar het ging mij om het bereik en de snelheid en
die stemmen tevreden i.c.m. de linksys N pcmcia kaart.

MvBokhoven 03-07-2006
Geschreven voor: Linksys WRT300N

Product nu een aantal dagen in mijn bezit.
Installatie: geweldig. ronduit makelijk.
Aansluiting: eenvoudig

Het apparaat heeft een zeer goed berijk en behoud een zeer hoge snelheid.

kortom : een geweldig apparaat.
prijs is wel iets aan de hoge kant. als je hem vergelijkt met andere modellen,
maar daar heb je dan ook een supper apparaat voor